"Drei Viertel seltener nach Corona-Wiederholungsimpfung ins Krankenhaus eingeliefert", titelte das RIVMPressemitteilungNach einem Bericht, den wir bereitsZuvor besprochen. In der Bildgebung soll die Impfung vor einer Erkrankung schützen. Der Bericht betrachtete nicht alle Krankenhauseinweisungen, sondern nur die Einweisungen mit Covid und beleuchtete die Unterschiede zwischen geimpften Personen mit und Geimpften ohne Wiederholungsimpfung im Herbst. Ich war neugierig auf den allgemeinen Stand der Impfungen. Sind Geimpfte auf der Covid-Station unterrepräsentiert? Kurz gesagt: Hilft eine Impfung gegen Krankheiten? Die Wahrnehmung im Vergleich zu den Zahlen.
Die Bildgebung
Wenn die Herbstimpfung bereits breit geimpften Personen, die nur die letzte Impfung nicht erhalten haben, einen zusätzlichen Schutz bietet, wie soll dann der Unterschied zu Menschen sein, die überhaupt keine Corona-Impfung erhalten haben? Das können wir uns anschauen. In dem Bericht wird die Impfquote unter Covid-Patienten angegeben. Aber um genau zu verstehen, was die RIVM-Schlagzeile aussagt, haben wir uns zunächst die jüngste Durchimpfungsrate der Bevölkerung angesehen. 12-39 Jahre: 66,9%; 40-59 Jahre: 82,8%; 60-79: 90,7% und 80+: 92,0% geimpft. Dies sind die blauen Balken in Grafik 1. Die roten Balken stellen dann das Bild der Pressemitteilung dar: Die Durchimpfungsrate im Krankenhaus in dieser Grafik beträgt ein Drittel der in der Bevölkerung. Geimpfte Menschen sind unterrepräsentiert, die Impfung funktioniert also. Zumindest ist das der Vorschlag.

Werbekampagne 2023 identisch mit der von 2022
Maarten Keulemans uit kritiek op dit artikel op Twitter. Hij koketteert met iets over het berekenen van VE (niet van toepassing op dit artikel) en hij merkt op dat de ter illustratie gebruikte Volkskrantkop nog van vorig jaar is, niet van dit jaar. Verder heeft Maarten helaas geen tijd. Best verbluffend: de rivm-promotiecampagne voor deze najaarsbooster is inderdaad identiek aan die van de VK in 2022*! Hoe moeten we dat zien, is dit 'vaccin' al na een jaar uitgewerkt? Of geldt de 3x kleinere kans nu voor alle najaarsprikkers - die toevallig ook uit voornamelijk 60-plussers bestaat? Je zou ervan in de war raken. Los van de vraag hoe het dan zit met gevaccineerden die beide herhaalprikken hebben gemist... Of mensen die helemaal geen prik hebben gehad. Daar gaan we nu naar kijken.
*60 ist Dreiviertel von 80, übrig bleiben 20. Dreimal 20 ist auch 60. In beiden Fällen beträgt das Verhältnis 20 zu 60. Nur für den Fall, dass jemand beim Rechnen verwirrt sein sollte.
Die Zahlen
In het rapport staat ook een tabel. Daarin staat het percentage vermeld van niet-gevaccineerden per leeftijdsgroep. Onder 'niet-gevaccineerden' vallen ook mensen die de eerste prik van de basisserie hebben gehad, het zij zo. Er is daarnaast een kolom 'vaccinatiestatus onbekend' in de tabel. Om kritiek vóór te zijn hebben we die opgeteld bij 'ongevaccineerd'.
Die Zahlen ergeben folgendes Bild der Durchimpfungsrate der Bevölkerung im Vergleich zu Corona-Patienten im Krankenhaus. Ein ganz anderes Bild:

Die Impfquoten sind in allen Altersgruppen nahezu gleich. Die kleinen Unterschiede bewegen sich im Bereich der Unsicherheit.
Im Durchschnitt haben Geimpfte keinen besseren Corona-Schutz als Ungeimpfte. Dennoch würde die Gruppe der über 60-Jährigen mit einer Herbstimpfung dreimal besser abschneiden als der Rest. Infolgedessen hat die Herbstimpfung diesen Durchschnitt deutlich angehoben. Das bedeutet, dass es Geimpften ohne Herbstimpfung schlechter geht, also auch schlechter als Ungeimpften.
Mit anderen Worten: Aus diesen Zahlen lässt sich schließen, dass Geimpften der Schutz fehlt, der mit einer Auffrischungsimpfung vorübergehend nachgebessert werden kann. Vermutlich wird dieser Schutz einige Wochen bis Monate andauern. Es bleibt abzuwarten, auf welches Niveau sie danach zurückfallen werden.
Schwere Krankheit: Intensivpatienten vielleicht?
Eine Zeit lang könnte man noch Corona bekommen und andere mit einem Impfstoff anstecken. Man musste es sowieso nehmen, weil es vielleicht nicht vor Krankheiten schützte, aber es schützte vor Ernst Krankheit. Vielleicht werden wir sehen, dass sich das in den Patienten auf der Intensivstation widerspiegelt? Wir trennen die Patienten auf der Intensivstation. Diese Zahlen sind auch in der Tabelle enthalten.

Er treedt nauwelijks verschil op als we de IC'ers uit de algemene groep ZHO halen. Bij 12-39 jaar ontstaat er op het oog een verschil tussen blauw en paars maar daar gaat het om slechts 6 IC-patiënten in totaal, dan heb je al gauw een uitschieter bij een toevallige patiënt meer of minder. De aantallen zijn echt veel te klein om er iets van te kunnen zeggen.
Fazit
Die tatsächlichen Werte sind etwa dreimal so hoch wie das, was man der irreführenden Überschrift entnehmen sollte. Gibt es nicht strenge Gesetze für die Werbung für Medikamente? Das National Institute for Public Health and the Environment (RIVM) ist nicht nur eine Modelagentur, sondern bietet anscheinend auch PR & Marketing an.
Die Unterschiede innerhalb der einzelnen Kohorten sind viel zu gering, um Schlussfolgerungen zu ziehen, insbesondere bei so niedrigen Zahlen. Siehe auch die Rezension von Martijn de Jong Anfang dieser Woche.
Bei Covid-Patienten gibt es im Vergleich zum Rest der Bevölkerung keinen beobachtbaren Effekt der Impfungen.
Opmerking 1: Het viel mij op dat als je de rode en de paarse staven verkleint tot éénderde van hun huidige grootte, je ongeveer het beeld van grafiek 1 krijgt. Dat had een escape kunnen zijn. Er wordt immers wel gezegd dat ruwweg eenderde of zelfs een kwart van de ziekenhuispatiënten er daadwerkelijk door Covid ligt. De overigen zijn positief getest maar in het ziekenhuis beland vanwege een andere reden. Bij die situatie zou de krantenkop correct zijn geweest. Die route wordt echter niet genomen. Die cijfers zouden immers duidelijk maken dat er nauwelijks nog corona is in het ziekenhuis en daarmee zou het huidige excuus voor de oversterfte vervallen: dat is nog steeds 'corona'. Zo'n hoge sterfte aan een ziekte zonder zieken in het ziekenhuis, dat is een lastig verhaal.
Die Politik glaubt offenbar, zwei Möglichkeiten zu haben:
- Versagende Impfstoffe und damit erklärbare Corona-Übersterblichkeit
- wirksame Impfstoffe und eine enorme unerklärliche Übersterblichkeit.
In diesem RIVM-Bericht wird die Entscheidung getroffen, dem Thema auszuweichen, wie es auch in ZonMW-Studien der Fall ist, indem man sich auf ein detailliertes Thema konzentriert.
Er is echter nog een derde optie: zowel falende als oversterfte-veroorzakende vaccins. Dan is alles verklaard, de hoge vaccinatiegraad in de ziekenhuizen, de hoge oversterfte... alleen zitten we dan met onverklaard beleid. Hoe zijn die beslissingen in hemelsnaam mogelijk geweest, hoe kunnen het Paul Ehrlich instituut, de Gezondheidsraad en de EMA zo geblunderd hebben? Hoe is dat in de toekomst te voorkomen? Werken instituten eigenlijk wel? En hun ’toezichthouders’? Hopelijk leren ze in Hilversum en den Haag straks uit de OMT-tapes hoe het zo fout is kunnen gaan. Echt nieuwsgierig ben ik daar zelf overigens niet naar (ik wist ook wel dat Tijs integer was) maar het zou fijn zijn als er in de media en bij de volksvertegenwoordiging ook iets zou beginnen te dagen.
Opmerking 2: Dit rivm-rapport gaat alleen over Covidpatiënten. Je zou kunnen veronderstellen dat die in meerderheid nog enige bescherming tegen Covid ondervinden van hun prikgeschiedenis. Hoe zit het dan met opnames voor andere oorzaken, waartegen de prik niet beschermt? Daar zou de vaccinatiegraad dan hoger moeten zijn... Dat zou dan betekenen: oververtegenwoordiging van gevaccineerden in het ziekenhuis.
Opmerking 3: "Wat een blunder weer" was dat met die Volkskrantkop van een jaar geleden. Alsof je kopt dat Max Verstappen wereldkampioen is geworden en dan staat er een foto uit 2022 bij. Dat maakt de kop niet misleidend. Dat is met de berichtgeving van het rivm wel het geval en ik durf te wedden: die van vorig jaar in de Volkskrant ook. Maar ik heb geen tijd, sorry.
Verwendete Zahlen
Für die allgemeine Durchimpfungsrate pro Altersgruppe verweist die RIVM-Website auf die Corona-Dashboard (Tabel 3; kolom 'basisserie' is gebruikt voor 'gevaccineerd'). De groepsgroottes staan erbij dus deze zijn omgerekend naar de leeftijdscohorts zoals die in het rapport zijn gebruikt (Tabellen 1 en 2).

Die Umrechnung auf die anderen Alterskohorten:





Eigentlich unmöglich, oder? Dass seit mehr als 3,5 Jahren offizielle Regierungsbehörden wie RIVM, LAREB, CBS und sogar Ministerien regelrechte Desinformationen verbreiten und Forschungsergebnisse manipulieren. Unterstützt und propagiert von Politik, Justiz, zivilgesellschaftlichen Organisationen und Medien (ganz zu schweigen von den wenigen Guten).
Ja, onbegrijpelijk en daarom deelde ik mijn verhaal over mijn ouder. Woedend en schreeuwend gestorven door het besef toch de verkeerden te hebben geloofd en vertrouwd. Het doet mij scherp reageren op mensen zoals Elisabeth onder het vorige artikel, te scherp wellicht. En steeds minder mensen stellen vragen want ze willen het liever niet weten of er wordt nog steeds gezegd “je doet het voor een ander” want dat klinkt heel nobel en dat voelt blijkbaar prettig. Mijn gedachten zijn vandaag bij de 93 jarige ouder(s) van Elisabeth en Florence.
Nun, de Volkskrant...
Über die EMA: Haben Sie diesen Artikel von Robin de Boer, Anton, gesehen?
https://robindeboer.substack.com/p/het-europese-prikschandaal-wordt?publication_id=2043029&post_id=139583914&isFreemail=true&r=126uyo&utm_source=substack&utm_medium=email
Es scheint, dass die EMA nicht geschlafen hat, sondern dass sie gezwungen war, diese Impfungen zu genehmigen. Noël Wathion leistete offenbar Widerstand.
Das alles überrascht mich nicht mehr. Korruption auf ganzer Linie.
Und so ging es auch nach diesem Artikel in den USA.
https://brownstone.org/articles/covid-mrna-vaccines-required-no-safety-oversight/
Also im Grunde überall das gleiche Muster. Es wurde Krieg gegen einen unsichtbaren Feind geführt. Wie gruselig willst du es machen?
Die beteiligten Beamten hatten keine Skrupel und die Impfbereitschaft musste um jeden Preis gesteigert werden.
Ich habe gerade einen weiteren Super-Blog von Cees van den Bos bekommen von:
https://bomenenbos.substack.com/p/het-falende-astrazeneca-vaccin
Keine Spur von Besorgnis über die offensichtlichen schwerwiegenden Nebenwirkungen (einschließlich Todesfälle) gegenüber den Menschen, die geimpft werden mussten.
Sie können hier auch sehen, dass Lareb missbraucht wurde, dass Fernsehkanäle als Propagandakanäle benutzt wurden.
Tugendhafte Typen wie Tijs vd Brink finden das alles in Ordnung, denn schließlich musste ein lebensbedrohliches (nicht), völlig neues Virus (nicht) bekämpft werden.
Die Modelle (mit freundlicher Genehmigung von Neil Ferguson) haben es vorhergesagt, nicht wahr? Sie gibt Einblick in eine Technokratie, die aus den Fugen geraten ist.
Woher kam die Kontrolle?
Vielen Dank für den Link zu dieser Organisation – eine Fundgrube an wertvollen Artikeln!
Z.B. dies: https://brownstone.org/articles/lockdowns-counterterrorism-not-public-health. In den Niederlanden war das "NCTb" ebenfalls beteiligt: https://www.nctv.nl/actueel/nieuwsbrieven/update-nationaal-kernteam-crisiscommunicatie-covid-19
Es erklärt viele "Anomalien".
Dat is de Substack van Cees van den Bos, lid van het "WOB-Team" samen met Wouter Aukema en Marc van der Vegt. Volg ze ook op Twitter!
Goede vraag, Cees. Sturing? Alles was gericht op het verplicht maken van de prikjes… Waarom? Eerste reden: geld. Tweede reden: geld. Derde reden: geld! Bill Gates heeft weer goed gecashed, met zijn aandelen Moderna: goedkoop gekocht voor de pandemie (oktober 2019), recent eerder dit jaar verkocht. [Vraagje: hoe wist hij zo zeker dat er vlak daarna een pandemie zou komen?]. Winst loop in de miljarden. Dus een geval van schaamteloze zelfverrijking (om maar met Wim Kok te spreken), ten koste van vele mensenlevens en invalide-gemaakten. Kan het nog misdadiger? De schaal van dit alles gaat het gebeuren in de jaren dertig/veertig ver te boven. Wanneer komt de afrekening?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/geheimzinnige-oversterfte-steeds-minder-mysterieus-aan-de-vaccins-lag-het-zeker-niet~b6cea7de/
Island hat Ende November alle Covid-mRNA-Impfungen aufgrund eines starken Anstiegs unerwarteter Todesfälle ausgesetzt. https://slaynews.com/news/iceland-bans-covid-mrna-shots-sudden-deaths-skyrocket/
Besonders und sehr interessant. Nachricht an Wouter van Noort? Vielleicht gibt es ja etwas in MSM.
Slaynews gibt eine sehr farbige Version. Es ist nuancierter. So wie es aussieht, werden sie einfach mit Pfizer weitermachen. Für Menschen über 60 und "schutzbedürftig". Ein bisschen wie in den Niederlanden. Moderna ist offenbar in Ungnade gefallen.
Knap staaltje mensen op het verkeerde been zetten. Dat het vaccin na een tijdje is uitgewerkt is algemeen bekend en ook niks nieuws voor luchtweginfecties. De data die je hier presenteert door alle gevaccineerden mee te nemen in de vaccinatiegraad, zijn onmogelijk te interpreteren zolang het aandeel recent gevaccineerden onbekend is, en zijn dan ook totaal niet relevant. Als je wilt aantonen dat vaccineren geen zin heeft, is de enige juiste vaccinatiegraad het percentage dat de laatste najaarsprik heeft gehad. En uiteraard moet de berekening zo gemaakt worden dat de groep ‘vaccinatiestatus onbekend’ niet wordt meegenomen, in plaats van deze bij een willekeurige groep optellen.
Gezien de lange termijn (bij)werkingen van de vaccins is het onderscheid tussen nooit geprikt en ooit geprikt wel degelijk relevant, denk aan IgG4 shift, antigenic sin e.d. Geprikten zouden er in elk geval niet slechter aan toe mogen zijn dan ongeprikten.
dat is dus wel zo als ‘ooit geprikt’ geen verschil toont met ‘nooit geprikt’, maar de laatste prik wel de kans op ziekenhuisopname “met driekwart verkleint”. De geprikten zonder laatste herhaalprik zijn er dan dus slechter aan toe dan de ongeprikten. Ik zou niet weten waarom dat niet relevant is.
Trek er dan nog eens het Healthy Vaccinee Effect vanaf en eventuele resterende kruisimmuniteit van de vorige prikken, en het beeld wordt nog beroerder.